Kippenvel,brandende lippen en fikse regenbui - Reisverslag uit Uden, Nederland van sannesuus - WaarBenJij.nu Kippenvel,brandende lippen en fikse regenbui - Reisverslag uit Uden, Nederland van sannesuus - WaarBenJij.nu

Kippenvel,brandende lippen en fikse regenbui

Door: Sanne

28 Januari 2013 | Nederland, Uden

Laat ik bij het begin beginnen.
26 Januari 09:00 's ochtends Nederlandse tijd. Dit was het moment dat we op Schiphol dat we in mochten checken. Daarna gingen we,samen met onzr families, nog even wat drinken en om half 11 was het dan echt tijd om afscheid te nemen van onze families... en van de sneeuw. Hallelujah! Voor de sneeuw dan he;) Ons avontuur kon beginnen!
Met een klein uurtje vertraging gingen we om half 1 de lucht in. De eerste twaalf uur zijn we voornamelijk doorgekomen met slapen,eten,film kijken,eten,slapen, spelletje tetris tegen elkaar,eten,film kijken. Had ik al eten gezegd? Dit kregen we namelijk GENOEG. Er zat ook een, nog voor ons,wat vreemd ritme in. Om 11uur 's avonds Nederlandse tijd was het bijvoorbeeld tijd voor het ontbijt. Dit is echter 6 uur 's ochtends in Kuala Lumpur. Al met al hebben we heel goed gegeten en waren onze buikjes behoorlijk rond. Rond half 8 ' sochtends lokale tijd landden we in Kuala lumpur en moesten we tot half 12 wachten tot we konden boarden om verder door te reizen naar Bangkok. Je kunt je dus misschien wel voorstellen dat we eenmaal aangekomen in Bangkok behoorlijk gaar waren. De 2 uur durende reis van Kuala Lumpur naar Bangkok vloog echter wel letterlijk voorbij en ook hier kregen we wederom weer een maaltijd. Ole!

In Bangkok moesten we allereerst een toeristenvisum regelen, wat allemaal heel gemakkelijk verliep, voor we officieel Bangkok binnen mochten. Wachten op onze rugzak en gaan! Als echte backpakcers gingen we opzoek naar de taxi met meter. Dit duurde eventjes,want in alle enthousiasme liepen we meteen bij de hoofduitgang naar buiten, waar we vervolgens alleen maar de dure taxi's konden vinden. Voor de zekerheid maar weer naar binnen en ja hoor, we moesten een roltrap verder naar beneden waar we volop taxi's stonden met meter. Een typisch Suus en Sanne momentje. Na dit ontdekt te hebben waren we ook zo onderweg naar onze lodge, Shanti Lodge,genaamd.
We kregen het al snel aardig warm met onze lange broek,dikke vesten en wandelschoenen. Niet heel vreemd met 30 graden. Dat was dus meteen omkleden bij aankomst in de lodge.

De kamer is simpel,maar ontzettend leuk. Typisch Aziatisch met de bamboewandjes,open ramen waar alleen gaas voorzit, hard bedje en gehorigheid. Ik voel me weer helemaal thuis.
Na het verkennen van onze lodge zijn we oppad gegaan hier in de buurt. Al snel kwamen we een aantal tempels tegen, die allemaal voorzien zijn van vele kleuren en bladgoud. Vervolgens kwamen we in de wat armere wijken terecht waar geen toerist te bekkennen was en daardoor ook behoorlijk bekeken werden. Een bijzondere plek om gezien te hebben hoe de mensen hier ook leven.
We hadden voor deze dag wel voldoende de toerist uitgehangen en besloten daarom wat te eten. Het viel op dat het hier toch wel een stuk duurder is met alles dan in Bali bijvoorbeeld, maar nog steeds niet te vergelijken met Nederland natuurlijk. Tijdens het eten begon het flink af te koelen en vooral ik had dan ook alweer he t eerste kippenvel momentje gehad in het weliswaar warme land. Ik weet het, bij jullie is het veel kouder. Daar wil ik dan ook niet aan denken.
Suus had het perfecte gerecht uitgekozen, heel lekker maar vooral ook ontzettend pittig. Zij heeft haar lippen in de brand momentje daarmee al meteen te eerste avond meegemaakt. Hoort erbij als je in Azie bent.
Na het eten gingen we terug richting onze kwamer en zijn we gaan slapen.
Het tweede wat je meegemaakt moet hebben in Azie kwam niet veel later daarna. ' S nachts begon het te regenen zoals we het nooit eerder hebben horen regenen in Nederland. Het kwam met bakken uit de lucht. Na ongeveer anderhalf uur was het weer voorbij en de temperatuur was nauwelijks gedaald.

Vandaag wilden we natuurljik Bangkok verder ontdekken. We werden al snel aangesproken door een man die ons vertelde dat het vandaag Buddha day was. Dit hield in dat het bezoeken van tempels en Buddha's vandaag gratus was en de tuktuks met gele nummerplaat( de kleur van Thailand) je voor 20 baht overal naartoe brachten waar je heen wilde. Dit is omgerekend 60 eurocent. Our lucky day dus.
Op aanraden van de man zijn we naar Big/Standing Buddha geweest,golden mountain, lucky buddha en daarna naar de Tourist center om voor onze verdere reis in Thailand te kijken. De buddha's waren stuk voor stuk ontzetten mooi. Bij de golden mountain hebben we ons eerste Aziatische gerechtje op bij een etenswarenkar; de bananen pannekoek. Nog steeds erg fan!
Bij tourist office TIT hebben we, na lang nadenken, onze volledige reis verder geboekt. We hebben namelijk verschillende malen gehoord dat het hier juist duurder is als we alles los gaan boeken en ter plekke betalen, omdat de prijzen letterlijk per dag omhoog gaan. Een rib uit ons lijf in een keer,maar dan hebben we ook wat.
Onze reis zal er daarmee als volgt uitzien; nog 1 dag in Bangkok,door naar Ayutthaya en Sukhothou, wat beide dorpen zijn waarin nog duidelijk de echte Thaise cultuur in te zien is. Dit zijn namelijk een van de weinige dopren waar de leef en woonomstandigheden in oorpronkelijke staat zijn gebleven en niet teveel bezig zijn met toerisme.
Daarna gaan we terug naar Bangkok,om dezelfde dag door te reizen naar Phuket. Deze reis zal per trein naar Suratthani gaan en vanaf Suratthani gaan we door met de bus naar Phuket. Van Phuket reizen we naar het eiland Lanta en maken we een dagtocht op Koh Phi Phi. Van Lanta naar Krabi town en van daaruit weer terug via Suratthani naar Bangkok.
We zijn benieuwd wat de reis ons zal brengen.

Voor nu zijn jullie weer volledig op de hoogte van ons verblijf in Bangkok.
Wat ons vooral opvalt is dat het hier ontzettend mooi is, maar duurder is dan we in eerste instantie dachten en het ook lastiger is om af te dingen. Onze charmes moeten we daarom iets meer in de strijd gaan gooien hier.

Doei doei!

P.s. De foto's zullen nog een keer volgen

• 28 Januari 2013 - 12:52

Ingrid:

Klinkt goed dames!
    Super om al weer zo snel iets van jullie te horen.
    Ben nieuwsgierig naar de foto's van jullie eerste avonturen.
    Liefs en groetjes mam

• 28 Januari 2013 - 13:16

Lotte:

He Meiden,
    Wat tof dat jullie avontuur is begonnen en oh zo herkenbaar. Jullie zijn in de meest bekende toeristenval getrapt die er bestaat! De Budhadag bestaat helemaal niet. Die leuke tuktuk chauffeurs krijgen commissie als je bij de tempel komt. Ach, been there, done that.. Wij vonden dat toen ook erg leuk ;).
    Geniet van jullie toffe reis!
    Lotte

• 28 Januari 2013 - 13:54

Petra:

Het klinkt allemaal leuk en goed!! Fijn dat jullie alweer een berichtje hebben geplaatst..... Ben benieuwd naar wat volgt! Suus jammer dat ik geen whats app heb, maar ik we worden steeds bijgepraat. Veel plezier met jullie vervolg!
    Liefs, mama

• 28 Januari 2013 - 16:34

Conny:

Hallo meiden het klinkt allemaal erg leuk. Veel plezier en geniet er van.

• 28 Januari 2013 - 17:46

Riky Lammertink:

Hallo ladies

Nog maar zo kort onderweg en dan al zo'n verhaal. Grappig van die Budhadag, zo slim zijn ze hé. Maar voor jullie was het toch een ervaring. Veel plezier verder.
    groetjes oma / PS de sneeuw is hier i nmiddels verleden tijd.Het zou genieten zijn indien we een beetje wamte van jullie meekregen.

• 28 Januari 2013 - 19:15

Kirsten:

Klinkt goed ladys!
    geniet ervan en gooi die mooie lokken in de strijd!
    Liefs

• 28 Januari 2013 - 19:58

Ilja:

Klinkt als een goed begin dames! Stiekem toch een beetje jaloers.. Heel veel plezier tijdens jullie reis, ik blijf jullie hier volgen! Xx

• 29 Januari 2013 - 05:22

Jordi En Chantal :

Hallo hallo,

Leuk om te lezen hoe het jullie bevalt in Bangkok! Ik moet toegeven dat wij na de lange reis ook even onze draai moesten vinden daar. Het is best een grote en chaotische drukke stad. Maar je went er vanzelf snel aan. Grappig om te lezen dat jullie ook in Thewet zitten met jullie guesthouse. Wij verbleven in Tavee guesthouse (waarschijnlijk tegenover jullie ongeveer). Vanaf Thewet hebben wij vaak de ferry naar het centrum genomen. Als je naar de rivier loopt kom je vanzelf bij de pier aan. Vanaf daar gaan allerlei lijnen richting het centrum, gewoon ergens uitstappen.
    Hihihi Buddha dag, dat zeiden ze bij ons ook. Niet meer geloven hoor dat soort dingen. Als het te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook meestal. Een beetje paranoia zijn helpt. Een rit met de metertaxi van ene kant van de stad naar andere kant (binnen het centrum) is niet meer dan 90 baht. Tuktukjes moeten zeker wel goedkoper kunnen dan hoor. Maar wij hebben vooral veel gelopen, veel dingen zijn wel op loopafstand als je bij de goede piertjes uitstapt vanuit de ferry.
    En dan nog een tip, niet je charmes in de strijd gooien gewoonweg keihard en bot zijn. Bangkok is een grote stad, ze zijn wel wat gewend. Als je er dan niet uitkomt, jammer dan. Er zijn zat andere tuks/taxis die jullie wel willen meenemen, beetje bluffen. En niet instappen voordat je een afspraak hebt over de prijs. En oja, als ze zeggen dat iets dicht is (paleis of tempel) dan is dat meestal ook niet zo...... commissies, commissies, commissies;p

Hele hoop adviezen, misschien zitten jullie er wel helemaal niet op te wachten haha sorry.. Nou heel veel plezier in ieder geval en geniet ervan he!

Groetjes,
    Jordi en Chantal

• 29 Januari 2013 - 10:25

Jannicke:

Woh meiden wat hebben jullie al veel meegemaakt in zo'n korte tijd, geniet ervan want het vliegt voorbij!!
    Xxxies Jannicke

• 29 Januari 2013 - 19:41

Merle:

Oh yeah!!! Stoere chickas, ga zo door!! xxx

• 30 Januari 2013 - 20:16

Josee:

Hey Suus en Sanne,
    wat heerlijk om met jullie mee te lezen. Ik wacht vol spanning op jullie foto's. Ik ga alvast sparen om ook die kant op te gaan! Een keer :).
    Geniet samen!!!!!!

• 01 Februari 2013 - 21:16

Tanja:

Wat gaaaaf! Geweldig zeg. Ben benieuwd naar de foto's :)
    Geniet ervan! Liefs

Suus, ik zie telkens je facebook chatberichten te laat, sorry!

• 05 Februari 2013 - 20:56

Toke Domenie:

Klinkt allemaal heel avontuurlijk dames! Nog goede reis en gooi die charmes erin!!! X Toke